torsdag 14. januar 2016

Jeg opplevde et ny start da, jeg flyttet til et nytt land, det betyr fra Eritrea til Norge. Fordi landet mitt er ikke demokratisk så er det  vanskelig å bo der. Etterpå gikk jeg til Libya gjennom ørkenen. Vi brukte 10 dager og hadde lite mat og vann. Etterpå gikk jeg til Italia i båt med mange mennesker. Båten var veldig liten og det var mange folk. Det var vanskelig. Etterpå fra Italia kom til Norge.
Første bodde jeg i Mey sebu på kamp og begynner litt lærer norsk. norsk var veldig vanskelig fordi hører jeg første gang.Etterpå flyte jeg til Sandnes mottak og kommet plass for UDI. Etterpå bodde jeg 4 måned i mottak og begynner skole i Sandnes lærings senter. Til slutt flyte kommune til Hommersåk, nå bor jeg i Hommersåk 3 måneder og lærere på F 2.        
          

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar